Året 2012

Januari- februari- mars: Njöt av att vara störst i högstadiet, tränade skidor och var på skidläger. Fyllde även 16 år! Åkte med mina kompisar till romme alpint och Matilda fick hjärnskakning i slalombacken, haha stackarn. Någon gång efter det åkte jag min andra kort- vasa. Ännu mer skidor blev det när vi åkte och tittade på världscupen i skidor i Falun. Såg både Marcus Hellner, Theodor Peterson och vinnaren Dario Cologna. Sjukt häftigt! Var också på årets första orienterings-tränings-läger med min klubb i Halmstad.
 
April- Maj: Inledde säsongen med några tävlingar och bland andra lännasprinten i utkanten av Uppsala. Kom två:a trots att det var snö upp till knäna. I skolan hade vi spexfoto med 80- tals tema och så åkte vi på skolresa till Polen. Där var det (till skillnad från Sverige) 38 grader varmt och AC:m i bussen var trasig. Men det var den roligaste resan på länge trots värmen! Sedan sprang jag stockholm city cup och kom till final vilket bara 10 personer gjorde. Ett av målen jag hade med året. Det gick faktiskt rätt bra med orienteringen då. Tror jag låg som bäst 23:a på Sverigelistan.
 
I mitten av maj var det orienterings EM i Falun och jag var där och tittade. Träffade massa härliga kompisar och umgicks med dom hela dagarna. Det var publik tävlingar också så jag tävlade varje dag. Det gick inte så bra, men det var väldigt roligt!
 
Juni-Juli: Skolavslutning och vi slutade nian! Alla nior tältade på tuna udde på skolavslutnings kvällen. Men jag, Jennie och Malin frös så mycket att vi struntade i tältet och sov i jennies party bil istället. Sommarlovet var fullspäckat som alltid och det började med camping i Smögen. Det bästa med smögen var att Fanny, Fanny, Jennie, Jonatan och Andreas också var där med sina familjer. Så vi hade roligt hela veckan! Badade, fiskade krabbor, tittade på fotboll och åkte båt på havet. Efter det firade vi midsommar med gamla 9A.
 
Höll nästan på att glömma, jag var i Finland också. Vi sprang världens strösta orienterings stafett som heter jukkola. 
Augusti: Åkte ner till Halland och tävlade både hallands tredagars och o-ringen. O-ringen var bättre än någonsin. På morgonen tog man bussen till tävlings arenan. Sedan sprang man sin bana i det fina vädret och sedan duchade man och åkte tillbaka till o-ringen campingen. Väl där träffade man kompisar, åt glass och "levde livet". Som jag har sagt hundra gånger förut chillade vi på Tylösand på vilodagen. Vi tog våra cyklar och fick sällskap av både Svenskar och Norskar. Sista dagen var det avslutningsfest och vi lyckades komma in på 18+ festen, mohhaha så kul. Juste! Sen åkte vi på distriktsmatchen också. Uppdate: Oops, o-ringen va visst i juli så virrade till det totalt.
 
I slutet av Augusti flyttade jag, började jag på en ny skola och allt var helt nytt. Att börha på orienteringsgymnasiumet i Uppsala kan ha varit de bästa valet i mitt liv. Det första halvåret har varit helt galet bra.
September- oktober: Årets stora mål, USM (ungdoms SM) var igång! Men jag hade en väldigt dålig tajming och lyckades bli förkyld veckan innan. Kunde därför inte prestera utan joggade alla tre distanserna. Men allt runt omkring var också roligt så jag är glad att jag åkte! Lärde mig (nästan) att dansa en as cool dans och Joel hade sönder altan golvet när vi dansade. Efter USM var jag sjuk i cirka 4 veckor. SÄMST. Ett tips är att inte springa när ni är sjuka för då blir ni bara mer sjuka.
November- December: Blev äntligen frisk och kunde springa dala dubbeln med Ellen! Det var väldigt roligt för vi var ett bra team. På kvällen insåg vi att disco var för de som var lite mindre och såg på film med massa istället.På utklädningen var vi dockor och många verkade tycka om utklädningen. Helgen efter var det skol SM och vi skulle äntligen få springa för celsiusskolan. Vi hade tiger- maskotar med oss och det var uppskattat av många.
Sista tävlingen för i år var tre sprinter i borås, med andra ord o-event. Jag var där med Ellen och vi bodde hos Elin i Göteborg undertiden. Det var sjukt kul! Vi hann med både att tävla, gå på bio och handla i den största godisaffären jag sett.
 
Resten av månaden chillade vi på kantorn (elevboendets namn) och hade det bra. Vi hade pepparkakshus KM, såg på film, åt pizza och allt möjligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0