2011- året som var så himla bra

JANUARI:
Kommer inte riktigt ihåg vad som hände. Men det jag faktiskt kommer ihåg är att jag firade in året (2011) med mina vänner och så fyllde jag 15 år. Maja fyllde också.



FEBRUARI:
Åkte till Mora och hade det allmänt skoj. Åkte kortvasan och träffade en massa vänner där. Vi åkte också till Romme med skolan vilket alltid är lika roligt! Dock blir de inget mer Romme... Åkte till Amanda och var arrangör för kristinaloppet (även de ett skidlopp). Hade även lite filmkvällar och så, tex med Jennie och Cassandra! Malin (k) och Fanny fyllde år!



MARS:
Vad hände i Mars? Gick upp i D16 klassen och sprang första "tävlingen" för året i Västerås. Sprang också en i Nyköping. Umgicks med mina vänner och jobbade på betygen. Minns inte så mycket mer än så. Eller jo, vi hade en till filmkväll!

APRIL:
Vad gör man när det är så mycket snö ute att det inte går att träna? Jo, man drar till Skåne på träningsläger. Där var det helt snö- fritt. Underbart! Majsan hade grill fest eller någonting. Riktigt kul var det!

MAJ: Blir mycket orientering nu... För jag sprang VPT (sprint serie i västmanland) och slutade som 2:a. Sprang också Stockholm City Cup (också sprint serie) som var så grymt kul! Kommer inte ihåg vad jag slutade som totalt men jag var iaf 12:a efter andra etappen. Har jag för mig. Åkte sen på USM läger till Dalsland och checkade in terrängen där. Sen får vi inte glömma 10MILA. Första gången efter vintern det är en riktigt stor tävling. Askul är det!




JUNI:
Åkte till Malmön med klassen och chillade på badstranden. Synd bara att det inte var världens bästa väder. Drog och shoppade ett antal gånger, tex med Malin (J) och Jennie. Åkte också till Mora och sprang världens roligaste tävling. Vet inte varför det var så kul. Kanske den underbara terrängen som var? Iallafall så är det elitseriens publiktävling jag pratar om. Sedan var det skolavslutning och vi slutade 8:e klass. Till sist så drog jag till Norberg och tältade på studsmattan med Björnen (Mathilda) och Amanda.


Sanna och jag i mora

JULI:
Levde livet i Eksjö på orienteringskonfirmationsläger (knepigt ord). Det bästa jag gjort i mitt liv hitils. En hel månad med bara kompisar och träning. Tror inte att någon fattar hur grymt kul det var. Vi körde multisport, badade, tävlade, åkte på läger, var uppe hela natten, blev utskällda av ledare, smet ut på natten (hehe), hade frågelåda, köpte godis på willys♥ och MYCKET mer.

Veckan efter att konfan var slut fick jag träffa alla igen på o-ringen i hälsingland. Också helt galet kul. Sprang axa-stafetten, umgicks, spelade fotboll mot danskar och chillade på campingen. Träffade Charlotte Kalla också. Sprang ganska bra lopp första etappen men efter det gick det bara neråt. Haha skrattretande dåliga resultat. Tror att jag var 103 eller liknande på en ettap? HAHAHAHA FML.





AUGUSTI:
Distrikstmatchen på hemmaplan i år. Närmare bestämt i Sala. Slutade på andra plats både på sprinten och långdistansen vilket var helt okej! Jag och Björnen umgicks mest med Dalarna dom här dagarna har jag för mig! Efter detta var jag hemma några dagar. Sprang golden weekend i Arboga och sen började skolan..................

SEPTEMBER:
Åkte ner till Dalsland med Västmanland och Uppland i samma buss. Det var nämnligen dags för USM i Färgelanda (hette de så?). Sprinten gick inte så bra, slutade som 29:a. Top 30 iaf! (-.-) Låndistansen gick åt h*vete och slutade som 45:a. Hehe kul. Stafetten gick inte heller så bra men jag fick iallafall vara med i 1:a laget. Vi slutade på 19e plats. Förutom tävlandet hann vi med ett disco. Där blev vi indragna i duchar och var helt dyngblöta när vi kom tillbaka till skolsalen där vi skulle sova. Minnen! Föresten så var jag på skol SM i Sundsvall också!


OKTOBER:
Jennie och Malin (J) fyllde år apperopå köttbullar. Åkte till Stockholm och sprang 25manna! Vet inte vad vårat lag kom på för plats, men top 90 gissar jag på! :) Helgen efter var det Daladubblen! Sprang tillsammans med Karin och det gick inte så jättebra någon av dagarna. Men vi hade kul och samarbetet var på hög nivå! Disco var det också vilket som vanligt är väldigt kul. Praoade i Sandviken en vecka och Clarre Warre (clara) var och hälsade på!

NOVEMBER: Mathilda och Cassandra fyllde år. Åkte på intervju. Jobbade på i skolan. Sprang fakiren här i kolsva.



DECEMBER: Var med i skolans luciatåg. Malin och Jennie sov över hos mig dagen innan och det var tänkt att vi skulle gå och lägga oss tidigt. Så blev det inte och vi sov cirka 3- 4 timmar. Julavslutning, julafton, nyårsafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0