Tre från helgen

 
Skol SM levererade på bästa sätt. Det började med att den friska delen av uppsala olgy åkte tåg upp till Borlänge på fredagskvällen. När vi kom dit gick vi till kupolen och åt mat nästan på en gång. Sedan kaosade vi lite med Eksjö:arna i våra fina dräckter. Dock var det inte jag som hade på mig dom. På lördagsmorgonen åkte vi till arena gyllenbergen där långdistansen skulle gå. Väl där spöregnade det hela dagen och var så sjukt kallt. Mina händer hade inte någon känsel i ungefär två timmar. Banan var hur som haver en otroligt rolig bana. Det var väldigt fin terräng och roliga sträckor. Jag är inte nöjd med mitt lopp då jag på något vis råkade missa en kontroll och inte blev godkänd. Men några andra från uppsala gjorde riktigt bra lopp, till exempel Roos som kom två:a och Fredrika som kom trea. Sjukt bra! Även Anton som är 97:a och inte går här än (men sprang för celsiusskolan) kom tvåa.
 
På eftermiddagen kaosade vi lite mer med våra dräckter, köpte godis på kupolen och hade det allmänt chill. Efter middagen var det prisutdelning och sedan disco som inte var världens roligaste. Men vi dansade på en stund ändå!
 
På söndagen var det sprint och vi hade inte några topp placeringar från uppsala, men det var ändå rätt bra. Jag sprang inte då jag hade ont i halsen... Men jag gick banan och kan intyga att den var väldigt svår, men också väldigt rolig. Ville bara börja springa hela tiden! Sedan var det bara att säga hejdå till alla och bege sig till tågstationen för att åka hem. Men vi hann med ett litet stop på ett café för en välförtjänt fika innan tåget gick. Supermysigt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0