I've been running in the forest

Varning för mycket text! Idag har jag lyssnat på landslagslöparen Jerker Lysell, som hade en föreläsning för ungdommarna i våran klubb! Det var riktigt intressant. Efter det var det en sprint träning då vi först fick titta på när han sprang mot ledarna, och sedan springa samma bana själva. Vi fick också riktigt duktiga uppföljare som gav lite tips och sånt!

Det var verkligen intressant att höra hur exakt Jerker planerar varje liten sväng i ett lopp. Såna små saker som man själv inte alls tänker på, men som kan spara viktiga sekunder! :) Så det ska jag tänka på nästa gång det är en sprint tävling! Det gick rätt fort att springa den där sprintbanan, så vi vare några stycken som joggade 30 minuter efteråt.

På eftermiddagen åt vi mat, hade "teori" och gav oss iväg till nästa träning. Då var det vanlig orientering i skog då man också fick en uppföljare. Jag sprang riktigt bra faktiskt! Så är väldigt glad nu, hihi. Najsig dag!


Melina, jag och Linnea! År 2010 om jag inte minns fel..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0