Mot Göteborg igen

 
Då va det dags att åka till Göteborg för andra helgen i rad. Det är nämligen dags för SM i medeldistans! Förra helgen var det ju låndistans SM och det gick inte bra för mig. Men nu inför medel SM känns det bättre. Jag har sprungit ganska bra på träningarna både igår (onsdag) och förrgår så det känns ju bra att ha med sig. Förövrigt tror jag att jag ska köra på en chansning och byta kompass i helgen. Har under mina år alltid haft samma sort men på träningen i tisdags orienterade jag med en annan. Och det gick grymt bra. Men vi får se.Vi åker som sagt till Göteborg idag och kvalet är imorgon fredag. Finalen är på lördag.
 
För er icke orienterare som inte förstår dehär med kval och final kan jag berätta lite hur det går till. Man springer alltså kval på fredagen och springer då i olika kval-heat. Tex A,B,C,D... osv. Det är 30 personer i varje heat. Det är dom 10 bästa i varje heat som går vidare till A-final och de näst bästa som går till B-final osv. 
 
Vi hörs lite senare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0